CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

...nota dari Tuan Punyer Rumah yang tak bertanah...

blog ini adalah blog peribadi NUR WAHIDA JANUDIN. diulang skali lagi.BLOG PERIBADI. SO,segala tulisan,isi kandungan di dalam blog ini adalah penceritaan saya sendiri melainkan ia dinyatakan di situ bahawa saya mengcopy dan mengpaste cerita tersebut.penulisan di blog ini lebih kepada perjalan hidup saya. SO,andai kata ada di kalangan pembaca mungkin terkecil hati,terasa hati,diserang penyakit jantung mahupun penyakit yang membawa maut akibat dari membaca blog saya ini.SAYA TIDAK AKAN BERTANGGUNGJAWAB SAMA SEKALI. saya tau ramai yang berpenyakit HATI selepas membaca nota ini. ape aku kesah. KAU ADA? lagi satu. penceritaan di blog ini adalah hak saya. jika anda tidak suka,dengan senyuman sampai ke telinga saya mengesyorkan anda click tanda "x" kat atas sekali belah kanan nun :)
"BLOG SAYA.HAK SAYA."

Pages

Friday, October 21, 2011

Cerite kelakar

tgh godek2 email tetibe terjumpe pulak cerita pendek yg kelakar ni....jom kita layan kan....



Cerita ini berlaku dalam tahun 1997 di bandar Kuala Terengganu. Dipendekkan cerita... datanglah dua orang lelaki mat salleh (seorang berkulit putih dan seorang lagi negro) ke bandar Kuala Terengganu untuk menikmati keindahan negeri Terengganu sempena dengan Tahun Melawat Terengganu 1997. Setelah tiga hari mereka berada di Kuala Terengganu mereka pergi ke Pasar Kedai Payang untuk membeli telur untuk makan tengahari. Di Pasar Kedai Payang...

mat saleh : i want to by an eggs...


penjual : mender?? (apa?)


mat saleh : eggs...eggs...i want eggs..


penjual : nok mender?? mak cik dok fahang nih..


mat saleh : egggsss....eggsss...


penjual : mak cik katerr dok fahang...dok fahang ahh..


Oleh kerana terlalu berang dengan mak cik (penjual) yang tidak faham english maka, mat saleh (kulit putih) telah menunjukkan 'telurnya' kepada mak cik tadi..


penjual : ooo..kabo lah nak beli telurr...

Mak Cik itu pun bagi lerr telur kat mat saleh dua orang tadik. Oleh kerana terlalu lapar dan terlalu berang dengan peristiwa di Pasar Kedai Payang tadik...maka mat saleh dua owang tu pun makan dengan banyaknya tengahari tu. Nak dijadikan cerita..telur yang mereka beli tadik pun habiss dan mat saleh (kulit putih) pun menyuruh negro pulak pegi beli telur kerana dia dah tak sanggup lagi nak menghadapi mak cik tadi. Maka dengan berat hati negro tu pun pergilah beli telur kat Pasar Kedai Payang ngan mak cik tadi.

negro : i want to buy an eggs...eggs..

penjual : menda?? menda?? nak beli menda??

negro : eggs...egss...eggsssss...

Tiba-tiba negro tu pun teringat lerrr masa dia ngan kawan dia beli telur tadik. Dengan penuh yakin dan 'konfidennya' negro tersebut menunjukkan 'telurnya' kepada mak cik penjual telur. Maka dengan penuh
yakin dan 'konfidennya' juga mak cik penjual telur tu pun memberikan telur masin (telur yang dibalut dengan campuran tanah liat dan arang)kepada negro tersebut. Apa lagi... tergezut beruklah negro tadik kerana telur yang dibelinya tidak sama dengan telur yang dia dan kawan dia beli tadi....muakakakakakaka...

Pesanan Penaja : "Benda Yang Serupa Tak Semestinya Sama"




*ops citer ni agak terlalu sensored...huhu....

No comments: