CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

...nota dari Tuan Punyer Rumah yang tak bertanah...

blog ini adalah blog peribadi NUR WAHIDA JANUDIN. diulang skali lagi.BLOG PERIBADI. SO,segala tulisan,isi kandungan di dalam blog ini adalah penceritaan saya sendiri melainkan ia dinyatakan di situ bahawa saya mengcopy dan mengpaste cerita tersebut.penulisan di blog ini lebih kepada perjalan hidup saya. SO,andai kata ada di kalangan pembaca mungkin terkecil hati,terasa hati,diserang penyakit jantung mahupun penyakit yang membawa maut akibat dari membaca blog saya ini.SAYA TIDAK AKAN BERTANGGUNGJAWAB SAMA SEKALI. saya tau ramai yang berpenyakit HATI selepas membaca nota ini. ape aku kesah. KAU ADA? lagi satu. penceritaan di blog ini adalah hak saya. jika anda tidak suka,dengan senyuman sampai ke telinga saya mengesyorkan anda click tanda "x" kat atas sekali belah kanan nun :)
"BLOG SAYA.HAK SAYA."

Pages

Wednesday, January 9, 2013

Bukit Larang Indah

Alhamdulillah...rezeki dr Allah ni...kebetulan tgh sibuk2 mencari rumah kata area merlimau ni yg harga melampau2 mahalnya...korang bayangkan la rumah semi-D (40 x 80) harga RM260++K...tak ke mcm harga rumah kat KL...adoii...bukan tak berapa mampu nk beli...cume terpikir..kalo pindah nt ape nasib rumah besar tu...takkan nak jual...syg la kan...

bermula aktiviti mencari rumah sebelah pagi kat area Sg Rambai...ok tu ok besar jugak la...harga mmg mampu milik..tp jauh la plak dr opis..tak nak la...pastu kawasan persekitaran dikelilingan plak ngan pokok getah...baik tak payah...huhu....

perjalanan diteruskan ke area Simpang Pantai plak...mmg ader rumah yang tgh dibuat..tp kecik la plak...22 x 65 je...hurmm...sama mcm rumah sekarang...kalo boleh nak yang besar skit....so cancel...xjd nk beli kat situ...huhu...

dh penat balik umah rehat + masak + makan tghr dulu..petang kang sambung kat area Ayer Molek & Kandang plak...dan kebetulan sekali lagi ader student mintak tolong hantarkan dia ke Melaka Central..ok la sbb satu jalan kan...otw nk ke Melaka Central tu nampak signboard Taman Bukit Larang Indah ni...tp kene anta dulu student ni..sbb katanya tikat bas ader kul 4...gi2 kat kaunter..tiket bas plak habis...hahaha...tu la...tak beli awal2 lagi...tiket ade kul 9 malam...so decide bawak dia gi tgk umah tu...hehe....

dan memang kebetulan lagi....mmg tgh ader jamuan pembukaan tapak rumah baru tu...show house mmg mantap...tp tak leh nak amik gambar plak...adoii...hati aku ngan en hubby mmg terus terpikat dengan rumah tu....semi-D cluster...luas tanah 35 x 70...bukaan rumah 25 kaki...besar skit la dr rumah skrg...senang dayana nak main lari2..hehehe...

mmg dh rezeki kan...kebetulan tu last day offer sape yang bli dpt rebat RM10K...ao ape lagi...terus ngap je la....terrus booking rumah tu...alhamdulillah semuanya dipermudahkan...rumah ni dijangka siap penghujung 2014...sempat la kumpul2 duit nk decorate rumah...hehe

brochure Taman Bukit Larang Indah

sila abaikan kaki tu...hahaha



15 comments:

bam_planters said...

Sy salah sorang pembeli jugak.. salam perkenalan...

Anonymous said...

saya pun beli kat sini jugak.

Ady Irwan Arshad said...

Salam perkenalan...

Saya pun salah seorang pembeli gak...

Uolls dah dapat kunci ke? bila boleh masuk rumah baru?

1 said...

Salam perkenalan , saya pembeli jugak..sy contact pemaju pd 23/01/2015 diorg tgh mohon CF..katanya 2 minggu lg dr tarikh tu dpt..kalu ada apa2 info mohn share ok?

Anonymous said...

Sampai skrg blum dpt kunci. Sy bt loan dgn gov..Lagipun bila tengok dekat website https://sppb.treasury.gov.my/v2/ , masih ada lg RM130k lagi gov xbyr lg kt pemaju.dah masuk bln 3 ni...hurmmmm

Anonymous said...

Semalam call teladan setia. CF tak lulus lg.ty diaorg,agk2 bila dpt kunci? diaorg pn xboleh nk ckp bila.

bam_planters said...

Yati ckp bulan 4 siap sumer..

1 said...

Alhamdulillah, sy baru dpt notice (tarikh 5/3/15) utk ambk kunci..camne ne dgn jiran2 lain?

Anonymous said...

Dah call TS. dah boleh ambil kunci ^_^

Unknown said...

Da dapat ke kuncinya en khalid deris

1 said...

sy blk melaka khamis ni baru nk ambk

webmp3malay said...

rumah dah dapat kunci, boleh sesiapa kongsikan kotraktor yg bagus nak buat grill kat area sini?

Anonymous said...

Hi

Anonymous said...

Jiran blkang rumah kt ni bam_planter
Selamat bknalan

Ady Irwan Arshad said...

Alhamdulillah.... Dah dapat kunci hari ni.... Selamat berjiran semua.... :)