CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

...nota dari Tuan Punyer Rumah yang tak bertanah...

blog ini adalah blog peribadi NUR WAHIDA JANUDIN. diulang skali lagi.BLOG PERIBADI. SO,segala tulisan,isi kandungan di dalam blog ini adalah penceritaan saya sendiri melainkan ia dinyatakan di situ bahawa saya mengcopy dan mengpaste cerita tersebut.penulisan di blog ini lebih kepada perjalan hidup saya. SO,andai kata ada di kalangan pembaca mungkin terkecil hati,terasa hati,diserang penyakit jantung mahupun penyakit yang membawa maut akibat dari membaca blog saya ini.SAYA TIDAK AKAN BERTANGGUNGJAWAB SAMA SEKALI. saya tau ramai yang berpenyakit HATI selepas membaca nota ini. ape aku kesah. KAU ADA? lagi satu. penceritaan di blog ini adalah hak saya. jika anda tidak suka,dengan senyuman sampai ke telinga saya mengesyorkan anda click tanda "x" kat atas sekali belah kanan nun :)
"BLOG SAYA.HAK SAYA."

Pages

Tuesday, December 17, 2013

welcome to Kota Kinabalu

Alhamdulillah...sudah selamat tiba di Kota Kinabalu pada 28 Nov 2013....yahooo....

bertolak dari rumah ke KL Central...Check in pun kat KL Central...senang skit..xpayah nak mengusung beg2 yg banyak tu....pastu for the first time menaiki ERL...hehe...Cik D sgt teruja...


Syukur semuanya dipermudahkan...Penerbangan lewat petang menggunakan perkhidmatan MAS terpaksa ditangguhkan dari jam 6.05ptg kpd jam 6.40ptg disebabkan hujan lebat....dan selamat tiba di bumi Sabah jam 9.20 malam...

pemergian ke Kota Kinabalu buat pertama kalinya ini ditemani oleh mama, abah & chud...penerbangan diaorg seawal jam 5 ptg menaiki Malindo Air...kebetulan chud baru je habis exam SPM...so aku angkut sekali untuk jaga anak aku sementara nak dapatkan pengasuh Cik D....


3 hari yg pertama berada di sini kitaorg menginap di Kinabalu Daya Hotel...


ruang lobi

bilik hotel

so far ok la bilik ni...tp kecik skit...bilik air cantik...Cik D kalo mandi mmg lama...tak nak kuar...sibuk nak main air je....huhu..harga mmg mahal skit sbb kat bandar kan...tp ok la sbb nak tdo je kan kat situ....

keesokan harinya 29 Nov 2013..melapor diri di Politeknik Kota Kinabalu....admin kat tingkat 4...mak oiii...tinggi nyer...sama tinggi ngan gunung kinabalu....penat mendaki tangga sambil membawa perut yang berisi ni...huhu...

ni gambar yg dulu2...masa poli KK ni baru siap dibina...


ni bangunan yang sekarang...dalam proses diruntuhkan...kadang2 terasa bangunan bergoyang masa kontraktor tgh bertungkus lumus merobohkan bangunan ni...serammmm.....

lepas lapor diri ingatkan boleh la terus dapat kuarters...hari tu masa aku call adminnya...diaorg ckp bnyk lg kuarters yg kosong...bile g lapor diri..boleh plak cakap kuarters penuh...oiii....susah la mcm ni...ok tak pe...perancangan lainnya duk hotel la...sbb boleh claim 3 hari sblm lapor diri dengan 5 hari selepas lapor diri...hopefully mgu dpn dh dpt la kuarters...mane nak sewa kete lagi...kete dah la belum sampai...eh bleh claim ke kalo sewa kete....

tp semuanya hari tu dipermudahkan...ingat nak duk kat hotel poli je..tp tak disarankan sbb tiada ciri2 keselamatan...pak guard tak round area situ dan yang paling membimbangkan ade binatang berbisa...ye la kan kawasan hutan blkg hotel poli tu...tak jd nak stay kat hotel poli tu...dan nak dijadikan cerita lagi...ader staf dr semenanjung bg guna kete dia..so tak payah la kitaorg menyewa kete...tau2 jela kan kete sewa....kete viva je sehari dh 100 inggit...kira je la kalo seminggu dh berapa...tq en hasnal sbb bg pinjam kete...

sabtu ngan ahad cuti kan....so sempat la berjalan ke kundasang...yg aku perhatikan kat sabah ni bnyk anjing...bleh plak Cik D panggil anjing2 tu meow...adoii....anak oh anak....

pemandangan gunung kinabalu dari pekan nabalu....

Cik D ngan nenek....muka Cik D baru bangun tdo...hahaha

anak ngan papa keletihan berjalan2 ke kundasang...

tak banyak gambar aku amik sbb mood bergambar langsung tak der...haha...sbb tau lama lg kat sini...so mula2 ni lawat kawasan je dulu...hehehe...

check out dari Kinabalu Daya Hotel, pastu g check in plak kat Tang Dynasty Bay Hotel...berdekatan dengan Poli KK...senang aku nak ulang alik jenguk Cik D yang tinggal ngan moksu dia kat hotel tu...seminggu jugak la berkampung kat hotel tu...kopak...kopak....tp ok la bilik yg paling besar baru RM125 semalam....ader 1 single bed dgn 1 queen bed.....selesa pun selesa....boleh tahan la utk dayana main lari2 tu ok la...

Akhirnya...dapat jugak kuarters...Alhamdulillah...itu pun setelah 3 4 kali memanjang tingkat 4 ke admin sambil tayang perut yg memboyot ni......Jumaat 6 Dec 2013 baru checkout dr Hotel Tang...

ruang tamu kuarters

master bedroom...boleh memuatkan 2 queen bed + 1 single bed...besar kan..puas Cik D berlari2...heheh

kat kawasan kuarters tu mmg ader 2 taman permainan...yg paling dekat dgn rumah taman permainan yang paling besar la...Cik D suke betul dapat main papan gelongsor + jongkang jongkit bersama2 dgn moksu...sampai tak nak balik umah la....kalo tak ujan ptg2 boleh la Cik D g main...kalo hujan duk umah je la ye....

cukup la stakat ni dulu...nt2 sambung lg...nak gi kelas ni...ni pun baru ader masa nak menulis...huhu

No comments: