CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

...nota dari Tuan Punyer Rumah yang tak bertanah...

blog ini adalah blog peribadi NUR WAHIDA JANUDIN. diulang skali lagi.BLOG PERIBADI. SO,segala tulisan,isi kandungan di dalam blog ini adalah penceritaan saya sendiri melainkan ia dinyatakan di situ bahawa saya mengcopy dan mengpaste cerita tersebut.penulisan di blog ini lebih kepada perjalan hidup saya. SO,andai kata ada di kalangan pembaca mungkin terkecil hati,terasa hati,diserang penyakit jantung mahupun penyakit yang membawa maut akibat dari membaca blog saya ini.SAYA TIDAK AKAN BERTANGGUNGJAWAB SAMA SEKALI. saya tau ramai yang berpenyakit HATI selepas membaca nota ini. ape aku kesah. KAU ADA? lagi satu. penceritaan di blog ini adalah hak saya. jika anda tidak suka,dengan senyuman sampai ke telinga saya mengesyorkan anda click tanda "x" kat atas sekali belah kanan nun :)
"BLOG SAYA.HAK SAYA."

Pages

Sunday, December 29, 2013

Syurga Seafood....

apekah tajuk kali ni...syurga seafood??? ye la kan dh berhijrah ke sabah ni mmg banyak bangat seafood yang boleh didapati dengan harga yang murah2...ni citer lama..tapi baru nak tulis....hohoho.
first time aku g ke pasar KK setelah hampir 2 minggu berada di sini....kat kepala ni dok pikir mesti besar mcm pasar borong selayang tu....tak eh...sbnr nya kecik je..tak der la besar sgt....kat pasar ni ader 2 bhgn....satu bahagian yang mula beroperasi dari kul 4 pagi sampai kul 8 pagi..lepas tu seafood2 ni dihantar ke bhgn yang satu lagi (bhgn berbumbung) bermula jam 8 pg sampai tengahari....ape bezanya????bezanya yang bahagian yang pertama tu seafood dijual lebih murah berbanding di bhgn yang kedua tu....

sgt best tgk ikan2, udang, sotong ngan ketam dilonggok2kan....3 kali aku pusing baru aku start membeli...sampai tak tau nak beli ape...hoho...Cik D??? Cik D dari masuk pasar mata melilau tgk fish..."pish" katanya....hoho.....

malas aku nak type bnyk2 korang layan kan aje lah gambar2 yang ader....




ikan merah bermata besar ni aku tak penah jumpa kat semenanjung...ikan ni RM4/kg...sedap sgt kalo bakar then cicah air asam...terangkat oii.....

besar ok ikan2 ni...aku tau makan je tp tak kenal nama ikan...hehe


ketam nipah ni bukan ketam  batu..hidup lagi ok...kalo korang masak ketam ni kulit ketam ni akan bertukar jadi warna oren kemerahan...kalo dh masak still tak tukar color jugak baik xyah makan ye...tu bukan ketam nipah...

haaaa....ni ikan ape???
ni lah ikan buntal....sape yg "terror" buang racun je berani makan ikan ni....kalo yang tak reti jgn tunjuk2 terror plak...kang tak pasal2 terus kedalam ye...ader yg cerita org yang pandai buang racun pun ader yg mati makan ikan tu....hoho...bahaya......

ikan ape ni???macam ikan yu kan...aku pun tak tau ikan ape ni.....

udang galah....berbagai jenis berbagai size....murah2....

RM80/kg

udang oh udang...sedap ni kalo goreng butter...

pilih jgn tak pilih...fresh2 ni....

sotong...seekor sekilo tau...besar betul....RM23/kg...sedap masak tomyam....kenyal2 isi sotong ni tau....


en hubby dah gile membeli seafood...kalo boleh tiap2 minggu nak g pasar cr makanan laut ni...sampai penuh la deep freezer aku tu....oh peti ais ku bile nak sampai ni??....huhu....




No comments: