CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

...nota dari Tuan Punyer Rumah yang tak bertanah...

blog ini adalah blog peribadi NUR WAHIDA JANUDIN. diulang skali lagi.BLOG PERIBADI. SO,segala tulisan,isi kandungan di dalam blog ini adalah penceritaan saya sendiri melainkan ia dinyatakan di situ bahawa saya mengcopy dan mengpaste cerita tersebut.penulisan di blog ini lebih kepada perjalan hidup saya. SO,andai kata ada di kalangan pembaca mungkin terkecil hati,terasa hati,diserang penyakit jantung mahupun penyakit yang membawa maut akibat dari membaca blog saya ini.SAYA TIDAK AKAN BERTANGGUNGJAWAB SAMA SEKALI. saya tau ramai yang berpenyakit HATI selepas membaca nota ini. ape aku kesah. KAU ADA? lagi satu. penceritaan di blog ini adalah hak saya. jika anda tidak suka,dengan senyuman sampai ke telinga saya mengesyorkan anda click tanda "x" kat atas sekali belah kanan nun :)
"BLOG SAYA.HAK SAYA."

Pages

Friday, March 23, 2012

xsangka...

xsangka ramai yg baca blog aku ni....walaupun aku dh mention kat atas blog aku tu....ni aku copy balik....

"blog ini adalah blog peribadi NUR WAHIDA JANUDIN. diulang skali lagi.BLOG PERIBADI. SO,segala tulisan,isi kandungan di dalam blog ini adalah penceritaan saya sendiri melainkan ia dinyatakan di situ bahawa saya mengcopy dan mengpaste cerita tersebut.penulisan di blog ini lebih kepada perjalan hidup saya. SO,andai kata ada di kalangan pembaca mungkin terkecil hati, terasa hati, diserang penyakit jantung mahupun penyakit yang membawa maut akibat dari membaca blog saya ini. SAYA TIDAK AKAN BERTANGGUNGJAWAB SAMA SEKALI. saya tau ramai yang berpenyakit HATI selepas membaca nota ini. ape aku kesah. KAU ADA? lagi satu. penceritaan di blog ini adalah hak saya. jika anda tidak suka,dengan senyuman sampai ke telinga saya mengesyorkan anda click tanda "x" kat atas sekali belah kanan nun :)
"BLOG SAYA.HAK SAYA."

aku tulis ape yg aku rase...aku tak der mention nama sape2 pun...tapi kalo dh nk terasa hati sape yang baca tu ape yg aku boleh buatkan....hanya boleh memohon maaf...yg peliknyer aku tak tuduh sape2 pun..tp ader yg berangin...biasenye situasi macam tu akan berlaku bile org tu yg buat salah then bile kene tegur sikit melenting...salah ke aku menjalankan tanggungjawab aku...aku bukan kacau periuk nasi sape2 pun...aku kesian betul dengan org yg terasa hati ni...kenapa nk terasa hati kalo tak buat salah kan....

sblm aku buat ape2 aku go through dlu dgn laki aku k...aku tau sbg seorang ISTERI aku perlu menjaga maruah laki aku...dia pun ckp...kita buat keje kita sudah...buat ape nk takut tegur org kalo perkara tu betul....

aku pun pelik dgn dunia hari ni...org yg buat keje selalu disalahertikan...hurmm...tak pe la...betul ckp seorang  kawan aku ni....dalam sehelai kertas A4 yang putih walaupun ader setitik dakwat hitam, org akan nampak dakwat hitam yg setitik tu berbanding warna putih kertas sebesar tu....maknenyer mmg org skrg ni akan memandang setiap kesalahan yg dilakukan...walaupun pada dasarnya  kecik sungguh kesalahan tu...aku pun tak tau ape salah aku...ayat terlalu keras ke????hurmm...rasenyer mmg tak la...dh duduk kat melaka ni lama takkan tak biase dgr perkataan2 yang keras bunyi nyer...huhu...

ape salah aku???tak masuk kelas team teaching ke???aku rase sume kelas aku masuk...tp lewat 15 minit la...tak der la aku asyik mintak pengecualian dr masuk ke kelas...aku tau tanggungjawab aku...aku tau halal haram....aku tau aku bnyk keje...sampaikan nk menanda pun aku sanggup bawak balik kerumah...aku tak penah berkira pun keje diluar waktu kerja...keje2 sampingan yg lain pun aku sanggup bersengkang mata tak tdo utk siapkan...tak sihat pun aku terus buat keje...salah jugak ke tu...

kawan2 aku ckp biase la tu....hidup bermasyarakat mmg mcm tu...kalo kita tgk pada setandan pisang tak semua yg elok...kadang2 ader yg busok...yg busok tu la yg akan merosakkan buah pisang yang elok...aku terima je kalo org nk kutuk...tp kene ingat la ye...sorg kita tak suke sepuluh org tak suke kat kita....sorg kita kutuk...sepuluh org yg akan kutuk kita balik...peringatan sesama manusia....

dh la...aku ni kang merepek lebih2 lagi ramai yg sakit hati baca blog ni....baik aku balik....aku pun bleh tau jugak sape yg baca blog aku ni...hehe....

* terima kasih kat kakak sblh aku ni sbb hr ni baru dia start blog aku...hehehe......kesian dia tetinggal keretapi...hehehe

No comments: