CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

...nota dari Tuan Punyer Rumah yang tak bertanah...

blog ini adalah blog peribadi NUR WAHIDA JANUDIN. diulang skali lagi.BLOG PERIBADI. SO,segala tulisan,isi kandungan di dalam blog ini adalah penceritaan saya sendiri melainkan ia dinyatakan di situ bahawa saya mengcopy dan mengpaste cerita tersebut.penulisan di blog ini lebih kepada perjalan hidup saya. SO,andai kata ada di kalangan pembaca mungkin terkecil hati,terasa hati,diserang penyakit jantung mahupun penyakit yang membawa maut akibat dari membaca blog saya ini.SAYA TIDAK AKAN BERTANGGUNGJAWAB SAMA SEKALI. saya tau ramai yang berpenyakit HATI selepas membaca nota ini. ape aku kesah. KAU ADA? lagi satu. penceritaan di blog ini adalah hak saya. jika anda tidak suka,dengan senyuman sampai ke telinga saya mengesyorkan anda click tanda "x" kat atas sekali belah kanan nun :)
"BLOG SAYA.HAK SAYA."

Pages

Wednesday, March 21, 2012

stress...

aku dh bosan keje kat sini...buat keje kene kutuk...tak buat keje lagila kene kutuk...aku pun tak paham...aku cume tegur pasal kebersihan lab aku tu termasuk pembaziran tenaga elektrik kat c2 je...kes lampu ngan aircond tak tutup la tu....tp jenis2 org yg taknak mengaku kesalahan sendiri ni...tak leh nak terima plak teguran aku...kalo rase tak leh nk terima jgn guna lab aku tu...banyak lagi lab komputer kat tingkat lain...gi la guna...korang guna lab aku tu pun sbb ader split aircond kan....sejuk la skit dr lab2 yg lain...panas.....cube korang letakkan diri korang kat tempat aku....ape perasaan setiap kali masuk lab mata sakit sbb kedudukan dh berubah2, sampah merata2, lampu tak tutup, aircond tak tutup...dah la lab tu kat aras bawah...buatnyer malam2 TP or TPA or Pengarah ronda2 n tgk lampu terpasang...sape nk menjawab?????aku jugak kan...bukan KORANG...yg kene panggil ngan KP n KJ aku jugak kan...mmg korang ni tak reti nk bertanggungjawabkan...ye la bukan harta kita kan...harta kerajaan kan...buat ape nk jaga...sblm ni aku dh cabutkan semua mouse kat lab tu...tp sejak 2 3 minggu kebelakangan ni tetibe ader balik mouse2 lama kat atas meja tu...takkan hantu plak yg nak letak?????hantu kepala hitam ke yg dh ader dalam lab aku tu.....kotak mouse yg aku simpan kat bilik persediaan pun senang2 hati je je hantu kepala hitam ni keluarkan...pastu tak simpan balik....aku dh sorokkkan pun hantu kepala hitam ni boleh selongkar bilik persediaan tu...ape hak korang nak selongkar2 bilik persediaan tu....aku pun bukan tau kan kalo ader barang yg hilang....8 biji meja kat belakang lab aku tu pun aku dh ubah kedudukan...tp bile aku masuk hr selasa hari tu dh sebiji meja berubah kedudukan...mmg ader hantu kepala hitam dlm lab tu....aku nk marah sape????xpe la aku susun la balik....walaupun dgn keadaan sarat mcm ni....minggu lepas aku sapu jugak la lab tu....tak der la sampai org lain masuk lab tu kene sapukan untuk aku....aku tak suruh pun sampai mcm tu....cume maintain...yg sapu tu aku sbb tu lab aku....lab aku tu dh la slalu kene audit 5s tu belum kira dgn lawtaan dr mane2 lagi tu...mcm la tak der lab lain lagi kat aras bawah tu...amik la plak lab yg lain...punyer la bnyk lab lain np tak audit lab2 yg lain....bosan aku....keje sendiri tak nk buat sibuk nk jg tepi kain org lain...aku buat keje yg diamanahkan...taknak la dapat gaji yg TAK HALAL...bukan aku tak tau ader yg ckp aku ni syg benauuu dgn lab aku tu....mmg pun....sbb ape2 hal yg berlaku kat lab tu aku yg kene bertanggungjawab....aku dh bosan dgn bebanan keje kat sini...bosan tau dgn perangai2 manusia yg tak reti nk bersyukur...bosan dgn org2 yg suka mengampu...bosan dgn orang yg bermuka2....bosan dengan orang2 yg tak berlaku adil...bosan dengan orang yang hanya pandai mengarah...bosan dgn keje yg tak penah habis...bosan dgn org yg mengambil kesempatan terhadap orang lain...bosan dgn org yg pandai bercakap tp tak reti buat keje...aku dh bosan dgn sume ni....kalo ader yg baca terasa hati tu aku tak tau la...biasenyer org yg buat salah je akan terasa...nt ader la tu yg tolong sampai2kan...pastu buat cerita.... bagussss....... alhamdulillah...buat masa ni aku yg akan cntrl kunci lab tu....kalo masih lagi terjadi aircond tak tutup sekali lagi aku akan simpan plak remote aircond tu...biar sume yg masuk berpanas...bukan nk mendengki tapi nk beri pengajaran...kalo budak2 boleh la aku lepuk ni dh tua bangka...takkan nk lepuk....ckp elok2 tak nak dgr...so aku buat la tindakan drastik mcm tu...

No comments: