CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

...nota dari Tuan Punyer Rumah yang tak bertanah...

blog ini adalah blog peribadi NUR WAHIDA JANUDIN. diulang skali lagi.BLOG PERIBADI. SO,segala tulisan,isi kandungan di dalam blog ini adalah penceritaan saya sendiri melainkan ia dinyatakan di situ bahawa saya mengcopy dan mengpaste cerita tersebut.penulisan di blog ini lebih kepada perjalan hidup saya. SO,andai kata ada di kalangan pembaca mungkin terkecil hati,terasa hati,diserang penyakit jantung mahupun penyakit yang membawa maut akibat dari membaca blog saya ini.SAYA TIDAK AKAN BERTANGGUNGJAWAB SAMA SEKALI. saya tau ramai yang berpenyakit HATI selepas membaca nota ini. ape aku kesah. KAU ADA? lagi satu. penceritaan di blog ini adalah hak saya. jika anda tidak suka,dengan senyuman sampai ke telinga saya mengesyorkan anda click tanda "x" kat atas sekali belah kanan nun :)
"BLOG SAYA.HAK SAYA."

Pages

Saturday, December 31, 2011

Benang...

benang...ape kene mengena benang plak ni...hurmm...malam2 ni tetibe terpikir mengenai benang...sbb aku selalu jugak gunakan benang ni utk jahit baju yg terkyak or tambah manik pada baju aku tu...bg nmpk cantik kununnya...cantik ke???...biasela la jahitan org baru2 blajar ni mane nak cantik sgt pun....almaklumlah baju beli kat jalan TAR je...bukan kat butik pun....tak mampu....huhu
eh..ni benang ke tali tangsi...hahaha....
tgk gambar benang tetibe teringat pepatah melayu.."...tegakkan benang yang basah..."...aku terpikir la...benang yang basah pun tak leh nka tegak...mcm mane plak nk tegakkan benang yg kering...kalo ikut logik akal la kan...benang yg basah lagi berat dr benang yg kering pun tak leh nak tegakkan...inikan pulak benang yang kering nk ditegakkan...memang tak tegak la...hurmmm...mcm mane tu ek...musykil...aku bukan pakar bahasa...tetapi terpikir mengenai pepatah ni....

...benang yg basah...

mcm pepatah "..bagai melepaskan batuk di tangga.."...batuk tu bermaksud kayu / alat mencedok air yg ader kat tangga pada zaman dulu2...nama alat tu batuk...bukan batuk koh koh koh penyakit tu...bnyk maksud tuk dengan satu perkataan sahaja....kalo xcari makne batuk tu mmg aku ingat batuk koh kh tu la...huhu
lagi satu pepatah..."...harapkan pagar, pagar makan padi.." ...pagar mane plak yg nk mkn padi...sbnyrnyer "..harapkan pegar, pegar makan padi..." pegar ni sejenis burung....tetibe dr pegar jd pagar disebabkan oleh tuliasn jawi pegar tu...sama dengan pagar...so org skrg dh translate jadi pagar la...padahal asalnya pegar....

setakat ni dulu kuliah peribahasa kita mlm ni ye...hahaha....ape yg aku mengarut ni pun aku tak tau...haha...lantak la...yg mengarut tu aku..bukan ko..hahaha

No comments: