CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

...nota dari Tuan Punyer Rumah yang tak bertanah...

blog ini adalah blog peribadi NUR WAHIDA JANUDIN. diulang skali lagi.BLOG PERIBADI. SO,segala tulisan,isi kandungan di dalam blog ini adalah penceritaan saya sendiri melainkan ia dinyatakan di situ bahawa saya mengcopy dan mengpaste cerita tersebut.penulisan di blog ini lebih kepada perjalan hidup saya. SO,andai kata ada di kalangan pembaca mungkin terkecil hati,terasa hati,diserang penyakit jantung mahupun penyakit yang membawa maut akibat dari membaca blog saya ini.SAYA TIDAK AKAN BERTANGGUNGJAWAB SAMA SEKALI. saya tau ramai yang berpenyakit HATI selepas membaca nota ini. ape aku kesah. KAU ADA? lagi satu. penceritaan di blog ini adalah hak saya. jika anda tidak suka,dengan senyuman sampai ke telinga saya mengesyorkan anda click tanda "x" kat atas sekali belah kanan nun :)
"BLOG SAYA.HAK SAYA."

Pages

Tuesday, January 20, 2015

Cuti-Cuti : Kuala Lumpur

cuti hujung tahun lepas punyer cerita ni..baru ader masa nak update...
seawal 19.12 dah terbang balik ke semenanjung...alhamdulillah cuti diluluskan setelah 2 kali mintak....tu pun beserta alasan2 yg kukuh baru dilepaskan cuti aku tu....
en hubby dh pesan..balik bercuti kali ni kene berjalan sakan...xmo duk umah je katanya...
ok...jom terjah kemana lokasi percutian kali ni....
jom terjah jugak aktiviti2 yang sempat dilakukan sepanjang cuti kali ni...

1. BigBad Wolf 
sampai2 je kat semenanjung, tanpa membunag masa mlm tu gi terjah ke Big Bad Wolf...Cik D kene tinggal la sbb dh tdo..bawak Cik I je g kalo dia bangun nak menyusu payah plak...huhu...layankan en hubby ni nak g cr buku anak katanya...jom je la...



2. Bukit Tinggi - Colmar Tropicale
alkisahkan...nak gi berjalan2 je...mmg nak bawak anak2 berjalan2 sb asyik terperap je kat umah kan....kebetulan nenek, pakngan, makngah, makcik dan ayahcik sume ader...so angkut sume sekali gi berjalan2 makan angin..walaupun hujan renyai2...tu sume tak menghalang dari ktorg semua makan angin..hehe..biarlah gambar berbicara..huhu...








3. Bukit Tinggi - Japanese Village
Japanese Village ni terletak bersebelahan dengan Colmar Tropicale ni je...mmg cantik tempat ni...jom terjah....mmg cantik tempat ni...cume tak larat nak jalan dari tempat parking je..huhu..mendaki tu...ntah hilang bape kg lagi tak tau lah...





4. Ladang Arnab, Bukit Tinggi
Perjalanan diteruskan lagi ke Ladang Arnab..jom bermain2 dengan arnab yang comel2....melayankan Cik D yang suke dengan binatang2 comel ni....bukan setakat ader arnab je...rusa pun ader...jinak2 plak tu...best betul...



5. Muzium Coklat
Jom ke muzium coklat plak...ape yang ader kat situ??....muzium coklat ni kat area Damansara...so far muzium ni kecik je...tak besar mane pun...so dalam muzium ade la skit cerita mengenai sejarah coklat ni...dh nama pun muzium kan...hehe....


sejarah coklat@koko...ader jugak sistem barter utk koko ni rupenyer...menarik....

nutrisi dlm coklat...

deco2 coklat....sgt kreatif dan cantik.... 

 deco2 coklat....sgt kreatif dan cantik.... 


Cik D on action...

6. BBQ @ makan2 sampai gemokks...huhu
memandangkan ader bawak bawak balik udang 6kg, udang harimau 2 kg, sotong besar 2 kg, 3 kg ketam....jom layankan BBQ kat umah Tokcik Cik D ni...makan seafood sampai lebam...hoho....jom mkn....eh...gambar mknn xde...sbb siap masak je berebut2 makan...sampai xsempat amik gambar..huhu


orang2 kuat yg amik tugas2 memasak..hehe...
eh Cik I ngan toksu la....

berborak2 dulu sementara tunggu mknn...

eh..kuih koci pun ader..hehe...tu request dr aku la...nasib baik ader yg sudi terima tempahan...hehe
Cik I belum ape2 lagi dh tdooo...senang hati mama Cik I nak makan...haha

7. KLCC
Sementara tunggu countdown tahun baru..jom gi menyoping kat KLCC....

baru kul 9 orang dah start ramai kat perkarangan KLCC ni....



ramai betul org malam ni kat KLCC...

hasil tangkapan di malam tahun baru....En hubby suh beli sbb dh tak lalu nak tgk kasut aku yg dh buruk sgt katanyer...huhu...layan kan je la....

8. The Zone, KLCC
aktiviti setiap tahun..tgk bunga api dr hotel the Zone...mcm xleh tgk kat TV je kan...huhu...tp tgk real lg best...hehe...
sementara tunggu atok check in....sume giler posing...haha
Cik D ngan anyah...hoho...
 
bunga api oh bunga api...best oooo.....

stakat ni tu je yang mampu aku ceritakan sepanjang cuti ni...hoho...ok cuti dh habis jom balik ke tempat berkubang...huhu.....
sblm bertolak balik kene makeup dulu ye...ni duta marykay ni...haha

bye bye sume...jumpe lagi...Cik D nak naik kapal terbang ni....hoho

No comments: