CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

...nota dari Tuan Punyer Rumah yang tak bertanah...

blog ini adalah blog peribadi NUR WAHIDA JANUDIN. diulang skali lagi.BLOG PERIBADI. SO,segala tulisan,isi kandungan di dalam blog ini adalah penceritaan saya sendiri melainkan ia dinyatakan di situ bahawa saya mengcopy dan mengpaste cerita tersebut.penulisan di blog ini lebih kepada perjalan hidup saya. SO,andai kata ada di kalangan pembaca mungkin terkecil hati,terasa hati,diserang penyakit jantung mahupun penyakit yang membawa maut akibat dari membaca blog saya ini.SAYA TIDAK AKAN BERTANGGUNGJAWAB SAMA SEKALI. saya tau ramai yang berpenyakit HATI selepas membaca nota ini. ape aku kesah. KAU ADA? lagi satu. penceritaan di blog ini adalah hak saya. jika anda tidak suka,dengan senyuman sampai ke telinga saya mengesyorkan anda click tanda "x" kat atas sekali belah kanan nun :)
"BLOG SAYA.HAK SAYA."

Pages

Monday, May 26, 2014

Cuti-cuti: Kundasang

lambat tul aku update blog aku ni...sbb nyer 2 mggu lepas aku balik bercuti ke semenanjung....sblm cerita pasal bercuti ke semenanjung...aku citer dulu cuti-cuti ke area Kundasang bersama keluarga Noran & keluarga Anuar....ni geng2 yg kene pindah ngan aku sekali la ni....hehe...dtg ke Sabah ni sume gi makan angin...hehe

Perjalanan bermula seawal jam 7 pg...kalo kat semenanjung mcm kul 8 pg la...huhu...berkonvoi 3 bijik kereta...perjalanan mengambil masa lebih kurang sejam setengah ke kawasan ni....destinasi pertama yang dituju adalah Pekan Nabalu...rupenyer Pekan nabalu ni termasuk dlm area Kota Belud...gerai2 yg menjual cenderamata tak bukak lagi...so bergambar je la dulu....gambar pun gelap je sbb matahari terik sgt..huhu




perjalanan di teruskan ke Dairy Fram...sejuk dan nyaman udara kat sini...sama mcm kat cameron jugak.....nak masuk Dairy Farm ni kene bayar ok...kanak2 dibawah 3 tahun free...dewasa sorang RM4...sape2 yang nak photoshoot utk pre-wedding ke post wedding ke kat Dairy Farm ni sgt sesuai...persekitaran yang cantik berlatarbelakangkan gunung ganang, cuaca yang nyaman...tp utk buat photoshoot kat situ kene bayar RM100...kalo  untuk buat penggambaran video/filming RM2000 ok...yang best kat sini dijual aiskrim, yogurt dan susu lembu segar...murah dan sangat2 sedap...harga susu segar sekotak (1 liter) baru RM5.90...

kat Dairy Farm ni jugak pengunjung/pelawat boleh merasai pengalaman memberi makan/ minum kat lembu dan kambing kat sini.....pengalaman yang sangat berharga..tp Cik D sangat takut dengan binatang2 ni...alahai nak oiii....


dh puas makan aiskrim & minum susu jom ke hotsrping plak...mandi manda...kat hotspring ni ader kolam yang untuk rendaman kaki shj...ader jugak kolam yang korang boleh nak isi air panas + air sejuk dr sungai or nak air sejuk je ke mcm kat dalam gambar ni...yg budak2 + bapak budak tgh mandi manda ni diaorg mandi air suam...Cik D dgn Cik I bukan main seronok lagi main air....gambar Cik I xde sebab seksi sgt..hehe



on the way balik singgah jap kat gerai2 yang jual sayur2an dan buahan2 segar...mmg gemok2 sayur2 kat situ...murah giler plak tu...3 paket RM10...boleh campur2...dapat bunga jugak...tq en hubby...hehe


pas ni trip ke mana plak ye...tungguuu......

No comments: