CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

...nota dari Tuan Punyer Rumah yang tak bertanah...

blog ini adalah blog peribadi NUR WAHIDA JANUDIN. diulang skali lagi.BLOG PERIBADI. SO,segala tulisan,isi kandungan di dalam blog ini adalah penceritaan saya sendiri melainkan ia dinyatakan di situ bahawa saya mengcopy dan mengpaste cerita tersebut.penulisan di blog ini lebih kepada perjalan hidup saya. SO,andai kata ada di kalangan pembaca mungkin terkecil hati,terasa hati,diserang penyakit jantung mahupun penyakit yang membawa maut akibat dari membaca blog saya ini.SAYA TIDAK AKAN BERTANGGUNGJAWAB SAMA SEKALI. saya tau ramai yang berpenyakit HATI selepas membaca nota ini. ape aku kesah. KAU ADA? lagi satu. penceritaan di blog ini adalah hak saya. jika anda tidak suka,dengan senyuman sampai ke telinga saya mengesyorkan anda click tanda "x" kat atas sekali belah kanan nun :)
"BLOG SAYA.HAK SAYA."

Pages

Wednesday, June 1, 2011

luahan perasaan-part 2

asyik luahan perasaan je kan..
tp dh mmg tgh sakit hati...
bukan sbb sakit hati tak dpt gi kursus...
tp sakit hati dengan org yg menjawab telepon tu...
tak mesra pelanggan langsung...
ko ingat ko pangkat besar bleh ckp sesuka hati kat org mcm tu...
dh la smlm sehari suntuk aku call tak berjawab...
bile dh jawab jawpan mmg menyakitkan hati betul....
minggu lepas aku call pun dia ni ckp nk marah2 je...
tak tau la pesal...
datang bulan kot...

conversation between aku n bos urusetia yg tak mesra pelanggan tu:-

after a few minute memberi salam n memperkenalkan diri...
kene la kan perkenalkan diri...
kang dia tny plak

aku : sy nak tanya mengenai permohonan sy nk g berkursus KIPA utk bulan ni...dapat ke tak ye???minggu lepas sy dh bercakap dgn en *******. 

bos : sekejap ye sy check...pernah tolak ke sebelum ni??

aku : yup..penah...

bos : sbb ape ye tolak??(nada menyampah...)

aku : sbbnye, kalo sy g kursus tu silibus sy tak sempat nak hbs sebelum budak2 ni final...

bos : en, takkan tak der org yg bleh ganti?? (nada menyampah lg menjelekkan...)

aku : eh, mn ader org ganti...ni bukan cuti bersalin...kalo berkursus mmg tak der yg ganti...(ayat manis lagi bersopan santun...)

bos : np tak habiskan awal2????
(perghhhh...ingat aku ni tau la nk kene gi kursus bile...dh la bgtau pun last minute...mmg **** betul...)

aku : mcm mn sy nak hbskan silibus tu awal2...sepanjang semester ader je kursus nk kene attend...

bos : awak kan tau kursus ni penting...

aku : sy tau...sbb tu sy mohon utk gi time budak2 ni bercuti....

bos : bg no phone...

aku : 012-******* ....

bos : nt sy check...tuuuut...tuuuut...tuuuutt...(terus je dia letak phone......)

perghh...mcm ni ke bos....kene anta dia gi kursus komunikasi ni...tak reti beradab langsung...nama je org MELAYU...tp tak der kesopanan dan kesusilaan langsung....

tak lama lepas tu...tepon aku berdering lagu shahir - kebahagiaan dalam perpisahan...hehe

rupenyer org BLK tepon...

dia : Pn. sy ni ****** dr BLK...mengenai permohonan puan tu, kita tak dapat nak masukan nama puan sbb di saat2 akhir ni...(ceh...padahal minggu lepas lg hari rabu aku dh call bgtau...mmg cam hampeh je...)

aku : owh...iye ke...

dia : Pn. pernah tolak ye sblm ni....(aku nak kene ulang lg ke jawapan tu....)

aku : ye...sy penah tolak...bla bla bla....(sama sprt ayat diatas....) kan sy dh bgtau en ****** minggu lepas...minggu lepas pun sy ader call....

dia : eh ye ke...tu la ramai sgt yg call kat sini...

aku : mmg pun...mmg tak leh ye masukan nama sy utk bulan ni...kalo tak leh tak pe la

dia : kita akan cube masukan nama Pn utk bulan 7 ni...utk bulan 6 ni dh penuh...

aku : bulan 7 ni sy buat kenduri kawin...

dia : owh...kalo mcm tu lepas raya la...

aku : kalo tak dpt kali ni tak pe la...bile2 pun boleh la...ingatkan nak gi kursus time student tgh tak der ni...senang sikit...nt student dh masuk sibuk ngan tugasan ujian, MQA lg...

dia : hurmm....

aku : tak bleh ke buat kursus time student cuti...payah la mcm ni...nk kene ganti kelas malam2...( bukan ader OT pun...bukan nak berkira la...tp menggangu masa berehat....)...terima kasih ye en..

so kesimpulannya aku tak dpt g kursus tu....so akan berjauhan dgn en. tunang selama 2 minggu lebih...bosan tul...mmg ape yg kita nak kadang2 tu tak dpt...tp selalunya yg kit atak nak tu la yg dapat...tp kita kene ingat...ape yg kita buat kat org akan berbalik balik pada kita...kalo tak pada kita mungkin pada ahli keluarga kita...belajarlah menghormati org lain walau sehebat mana pun kerja kita tu...

No comments: