CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

...nota dari Tuan Punyer Rumah yang tak bertanah...

blog ini adalah blog peribadi NUR WAHIDA JANUDIN. diulang skali lagi.BLOG PERIBADI. SO,segala tulisan,isi kandungan di dalam blog ini adalah penceritaan saya sendiri melainkan ia dinyatakan di situ bahawa saya mengcopy dan mengpaste cerita tersebut.penulisan di blog ini lebih kepada perjalan hidup saya. SO,andai kata ada di kalangan pembaca mungkin terkecil hati,terasa hati,diserang penyakit jantung mahupun penyakit yang membawa maut akibat dari membaca blog saya ini.SAYA TIDAK AKAN BERTANGGUNGJAWAB SAMA SEKALI. saya tau ramai yang berpenyakit HATI selepas membaca nota ini. ape aku kesah. KAU ADA? lagi satu. penceritaan di blog ini adalah hak saya. jika anda tidak suka,dengan senyuman sampai ke telinga saya mengesyorkan anda click tanda "x" kat atas sekali belah kanan nun :)
"BLOG SAYA.HAK SAYA."

Pages

Sunday, November 23, 2008

Haha...GM ckp mcm ni...

3 kali aku call bhgn HR sykt air ni...sorg pun tak angkat...cuti kot sume org ni...

AKU : Cik, ni dah kali ke 3 sy call ni...bercuti ke sume org HR hari ni??

OP : Sy tak pasti la cik...mungkin sume tgh mesyuarat kot...kita mmg tak tau sape yang cuti..

AKU : Tak pe la...mungkin tepon kat atas tu rosak...TQ..(malas nak angkat tepon agaknyerr org2 HR ni...kat mane2 pun sama je)

Sebelum tahap kebengangan aku meningkat aku call la plak GM HR ni...Perbualannyer adlh spt dibawah:--

AKU : Assalamualaikum...sy ni ******. tujuan sy tepon ni bla bla bla (mls nak tulis panjang sgt). Sy nak tanya pasal surat yg sy terima minggu lepas mengenai bla bla bla...kenapa ye?

GM : Oooo..kan dalam perjanjian memang 3 bulan notis utk berhenti keje...kalo tak kene bayar balik 3 bulan gaji...

AKU : Ye sy tau tu...memang sy sedia maklum...Lg pun sy dah bagi kat HR 2 surat mohon pendekkan notis berhenti...kenapa tak ada balasan??

GM : Eh! kita memang tak layan surat2 mcm tu...

AKU : Kalo Tn Hj. tak balas surat sy tu mcm mane sy nak tau sy punyer permohonan tu approve ke reject...bukan ke setiap surat yang masuk secara official kene balas??

GM : (Senyap je sbb dah tak der idea nak balas...huhuhu...)

AKU : Kalo pihak Tn Hj balas surat sy tu, sy boleh la gagahkan diri ke Kementrian utk tangguhkan dulu keje skrg ni...tak der la jadi mcm ni...

GM : Eh! masuk keje tu mane boleh tangguh2kan??(nampak sgt mcm nak tindas pekerja mcm aku ni)

AKU : Sy boleh usahakan utk habiskan notis berhenti sy tu...tak der la jadi macam ni..

GM : (Senyap lagi.....)

Aku pun dah malas nak ckp asyik senyap je..tak der idea nak jawab la tu...ape la GM bleh ckp mcm ni...kalo tau nak jadi mcm tu aku blah senyap2 pun tak pe..untung lagi ader la...huh..keluar secara baik kunun...tak pe2...kalo anak dia aku ajar aku akan GAGAL kan...hahahah

No comments: